پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
3345
-
الف
+

تاریخ ادبیات کودکان ایران بررسی می‌شود

نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان سه‌شنبه ۱۰ اسفندماه در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‌شود.

به گزارش آی فیلم، نخستین نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان در دانشگاه علامه طباطبایی به نقد و بررسی مجموعه ۱۰ جلدی «تاریخ ادبیات کودکان ایران» اختصاص دارد.

در این نشست دکتر مریم جلالی،‌ دکتر علیرضا کرمانی، دکتر بتول واعظ، دکتر محمدرضا حاج آقابابایی، دکتر معصومه موسایی، ‌دکتر زهره الله‌دادی دستجردی و افسون  lمینی به بیان دیدگاه‌های خود درباره این مجموعه ۱۰جلدی که حاصل کار  محمدهادی محمدی و زهره قائینی است، می‌پردازند.

در معرفی این مجموعه عنوان شده است: «تاریخ ادبیات کودکان ایران» مجموعه‌ای است که شما در آن می‌توانید: با تاریخ کهن سرزمین ایران آشنا شوید. سیر فرهنگ این سرزمین را بشناسید. به دیدار کودکان ایرانی تا کهن‌ترین روزگاران بروید. مهمتر از همه با ادبیات کودکان ایران از روزگار باستان تا روزگار معاصر آشنا شوید.

 در این مجموعه متن اصلی به همراه سندهای برگزیده آورده شده است تا شما بهتر با تاریخ و ادبیات ایران آشنا شوید. شما به تاریخ ادبیات کودکان ایران نیاز دارید: اگر استاد و آموزگار هستید به کار آموختن شما می‌آید و شما را با روند آموزش و پرورش نو و پیشروان آن در ایران آشنا می‌کند. اگر دانشجو هستید، به بسیاری از پرسش‌های شما در زمینه تاریخ ادبیات و آموزش و پرورش کودکان و زنان در پایه‌های گوناگون، پاسخ می‌دهد. اگر نویسنده، روزنامه‌نگار یا کتابدار هستید شما را با تاریخ و فرهنگ ایران آشنا می‌کند و نخستین روزنامه‌نگاران و نشریات کودکان را به شما می‌شناساند. اگر دانش‌آموز هستید، این کتاب شما را در کارهای پژوهشی یاری می‌دهد و با گنجینه ادبیات شفاهی آشنا می‌کند.

«تاریخ ادبیات کودکان ایران» مجموعه ای ۱۰ جلدی است که نگارش آن از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و برای درک جایگاه  آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان ایران مطالعه آن به ویژه سه جلد پایانی‌اش توصیه شده است.

این نشست ۱۰ اسفندماه از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۷ در سالن شهید مطهری دانشگاه علامه‌ طباطبایی  برگزار می‌شود.

غ.ن/ ا.ا

نظر شما
ارسال نظر